مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 12:252021-10-24اقتصادي

18 هزار هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی لرستان اضافه می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: یکی از مشکلات پیش روی تولیدکنندگان گیاهان دارویی دغدغه فروش محصول در فصل برداشت است.

- ایسنا/لرستان رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: یکی از مشکلات پیش روی تولیدکنندگان گیاهان دارویی دغدغه فروش محصول در فصل برداشت است.

اسفندیار حسنی مقدم در جلسه امضای تفاهم نامه خرید گیاهان دارویی بین شرکت خرمان و سازمان جهاد کشاورزی لرستان که امروز دوم آبان ماه برگزار شد، اظهار کرد: طی این قرارداد بسیاری از مشکلات کشاورزان رفع خواهد شد و کشاورزان متقاضی با آرامش می توانند به تولید انواع گیاهان دارویی مبادرت کنند، طی این تفاهم نامه منافع کشاورزان و منافع شرکت تأمین می شود.

وی با اعلام اینکه 5224 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص داده شده و سالانه 14 هزار تن از این سطح انواع گیاهان دارویی برداشت می شود، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی لرستان برنامه توسعه برای تولید گیاهان دارویی دارد که امسال اجرایی خواهد شد.

این مسئول افزود: بر اساس این برنامه طی 10 سال 18 هزار هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان اضافه می شود که با تحقق آن زمینه اشتغال 27 هزار نفر به طور مستقیم و 18 هزار به طور غیرمستقیم و در مجموع 45 هزار نفر فراهم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 هزار هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی لرستان اضافه می شود

18 هزار هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی لرستان اضافه می شود