مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 11:252021-10-24بين الملل

روسیه در تدارک برای تجهیز پایگاه نظامی تاجیکستان


یک روز بعد از پایان رزمایش مسکو و متحدانش در «سازمان پیمان امنیت جمعی» در نزدیکی مرز افغانستان، ارتش روسیه از تدارک خود برای تجهیز نظامی پایگاه خود در تاجیکستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال رزمایش روسیه در نزدیکی مرز تاجیکستان و افغانستان، یک مقام روس از برنامه مسکو برای تجهیز پایگاه نظامی خود در تاجیکستان خبر داد.

طبق گزارش رسانه های روسیه، مسکو در نظر دارد که ناوگان قدیمی تانک های موجود این کشور در پایگاه نظامی مسکو در تاجیکستان را نوسازی کند.

به نوشته خبرگزاری اشاره کرد و گفت، از این تجهیزات و ادوات استفاده شد.

رزمایش نظامی روسیه که طی شش روز اخیر در نزدیکی مرز تاجیکستان و افغانستان در حال برگزاری بود، روز شنبه (دیروز) به پایان رسید.

رسانه های محلی گزارش دادند که این رزمایش با هدف نشان دادن آمادگی روسیه برای محافظت از تاجیکستان در صورت وقوع حمله ای از جنوب و از خاک افغانستان توسط تروریست ها، طراحی شده بود.

در این رزمایش که توسط سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) برگزار شد، بیش از 4 هزار نظامی و همچنین تانک، توپخانه و هواپیماهای تهاجمی شرکت داشتند.

استانیسلاو زاس ، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی، با بیان اینکه رزمایش مذکور با هدف نشان دادن اینکه هیچگونه تهاجمی به خاک تاجیکستان مجاز نخواهد ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه در تدارک برای تجهیز پایگاه نظامی تاجیکستان

روسیه در تدارک برای تجهیز پایگاه نظامی تاجیکستان