مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 10:052021-10-24اقتصادي

مصرف ظاهری فولاد کاهش یافت؛ صادرات افزایش


طبق آمار، طی شش ماه نخست امسال مصرف ظاهری انواع اشکال فولاد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش غالبا 16 درصدی و در شمش فولاد و آهن اسفنجی به ترتیب 24 و 8 درصد ایجاد شده است.

- طبق آمار، طی شش ماه نخست امسال مصرف ظاهری انواع اشکال فولاد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش غالبا 16 درصدی و در شمش فولاد و آهن اسفنجی به ترتیب 24 و 8 درصد ایجاد شده است.

این در حالیست که در سه ماهه دوم سال جاری به سبب قطعی های برق، کاهش شدید تولید رخ داده اما در مقابل صادرات رشد قابل توجهی به ویژه در آهن اسفنجی (رشد 287 درصدی صادرات در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته) داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار ایسنا، قرار گرفت، طی شش ماهه سال جاری 12 میلیون و 994 هزار تن شمش فولادی (اسلب، بیلت و بلوم) تولید گشته که 9 میلیون و 502 هزار تن آن با کاهش 24 درصدی نسبت به مصرف ظاهری آن در شش ماهه ابتدایی سال1399، صرف داخل شده است.

در نیمه نخست سال گذشته میزان مصرف شمش فولاد معادل 12 میلیون و 463 هزار تن ثبت شده است.

همچنین از مجموع پنج میلیون و 314 هزار تن بود کل مقاطع طویل فولادی (تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی وسایر مقاطع) تولید شده در شش ماهه سال جاری، چهار میلیون و 52 هزار تن آن در داخل مصرف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف ظاهری فولاد کاهش یافت؛ صادرات افزایش

مصرف ظاهری فولاد کاهش یافت؛ صادرات افزایش