مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 09:552021-10-24اقتصادي

جیره بندی آب تهران در تابستان 1401 قطعی خواهد بود


به نظر می رسد فاصله بین کم آبی های خطرناک شهر تهران در هر سال، بیشتر و بیشتر می شود و معنای این وضعیت، پاسخگو نبودن جیره بندی ها برای تامین آب منازل و در نتیجه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، مهرماه 1400 اعلام شد که 458 میلیون مترمکعب آب در سد های تهران ذخیره شده، در حالی که در زمان مشابه سال پیش، این مقدار برابر 753 میلیون مترمکعب بوده است.

این موضوع نشان دهنده 295 میلیون مترمکعب کسری مخازن سد های پنجگانه تهران در مهرماه سال جاری است و تصور کنید که در دوره بارش یعنی پاییز و زمستان سال 1400، سد های تهران نتوانند این کسری را جبران کنند.

در این صورت، به اعتقاد کارشناسان، در خوشبینانه ترین حالت، جیره بندی آب تهران در تابستان 1401 قطعی خواهد بود.

داریوش مختاری با بیان اینکه شاید تهران در سال 1401 وضعیتی همانند بخش هایی از اصفهان 1400 را پیدا کند و شرکت آب و فاضلاب استان تهران ناچار شود با تانکر به بخش هایی از شهر آبرسانی کنند، اظهار کرد: وضعیت جیره بندی و حتی فراتر از آن دقیقا بستگی به حجم آب پشت سد ها دارد.

پیشنهاد می شود شرکت آب و فاضلاب تهران وضعیت مشابه در سال های پیش که سد های اطراف تهران خالی شدند را بررسی کنند و با توجه به بارگذاری های بعدی در تهران، معلوم کنند که با چه میزان بارش، کسری مخزن سد ها برطرف خواهد شد و برای تامین تقاضای سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جیره بندی آب تهران در تابستان 1401 قطعی خواهد بود

جیره بندی آب تهران در تابستان 1401 قطعی خواهد بود