مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 06:052021-10-24سياسي

سفارش قرآن به نرم گفتاری


یک کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه سفارش قرآن بر گفتار نرم در برخوردهای کلامی است، گفت: نرم گفتاری اثرات تربیتی به همراه دارد پس باید عفت کلام را در عمل خود حفظ کنیم.

- ایسنا/لرستان یک کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه سفارش قرآن بر گفتار نرم در برخوردهای کلامی است، گفت: نرم گفتاری اثرات تربیتی به همراه دارد پس باید عفت کلام را در عمل خود حفظ کنیم.

محمدعلی رحیمی در گفت وگو با ایسنا در رابطه با آداب سخن گفتن و اینکه متاسفانه اغلب مردم با آداب سخن گفتن به درستی آشنا نیستند و همین موضوع باعث ایجاد کدورت هایی بین آنها می‎شود و در پاره ای موارد نیز با یک سخن نسنجیده خود را به دردسر و مخاطره هایی می اندازند، اظهار کرد: با مروری در آیات قرآن کریم می بینیم که در قرآن آیات زیادی در رابطه با سخن گفتن آمده است که با عمل به آنها می‎توانیم با نحوه سخن گفتن درست آشنا شویم.

وی با بیان اینکه آیه 44 سوره طه با این مضمون فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَّیِّنًا لَّعَلَّهُ یَتَذَکَّرُ أَوْ یَخْشَی در رابطه با سخن گفتن به زبان نرم و لین است و تاکید دارد که اگر با نرمی سخن بگویید سخن شما تاثیرگذار خواهد بود و این امر نشان از تأثیرات تربیتی نرم زبانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفارش قرآن به نرم گفتاری

سفارش قرآن به نرم گفتاری