مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 19:052021-10-23بين الملل

عواقب توافق نظامی آتن با آمریکا؛ درگیری با روسیه، چین و جهان عرب


وزیر امور خارجه سابق یونان گفت، توافقنامه دفاعی آمریکا با آتن تنها با هدف تقابل با روسیه و نه دفاع از یونان برابر ترکیه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه سابق یونان در مصاحبه با روزنامه نیا اگناتیا که روز شنبه منتشر شد، گفت که امضای توافقنامه های دفاعی یونان با نیکوس کوتزیاس ، وزیر خارجه سابق یونان خلال سال های 2015 تا 2018  امضای توافقنامه همکاری های دفاعی با آمریکا و توافقنامه دفاعی و امنیتی با فرانسه را تسلیم بدون قید و شرط خواند و تاکید کرد که یونان باید دارای سیاست خارجی چند بعدی باشد که نقش واسطه ای بین دو کشور ایفا می کند.

وی در این باره گفت: یونان باید یک سیاست خارجی چند بعدی مستقل داشته باشد و زمانی که غرب و شرق با یکدیگر درگیر هستند، یک میانجی باشد و به عنوان یک داور عمل کند.

هنگامی که شما به عنوان یک داور عمل می کنید و به نمایندگی از دیگران مذاکره می کنید همه به درخواست های شما گوش فرا می دهند.

به گفته این دیپلمات، آتن با این اعتقاد با آمریکا موافقنامه دفاعی امضا کرد که ایالات متحده آماده حمایت از یونان در مقابله با آنکارا به به عنوان دشمن مشترک است، در حالی که اولویت های واشنگتن در جای دیگری قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عواقب توافق نظامی آتن با آمریکا؛ درگیری با روسیه، چین و جهان عرب

عواقب توافق نظامی آتن با آمریکا؛ درگیری با روسیه، چین و جهان عرب