مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 14:352021-10-23سياسي

اقدام شجاعانه مجلس در بازگشت از تخطی خود / کمیسیون اصل 90 اشتباه خود را پذیرفت


گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مرصاد قربان نژاد، ابتدای سال جاری به مانند هرساله مقام معظم رهبری بر اساس شرایط موجود در کشور، سال 1400 را سال تولید، - کمیسیون اصل 90 که در مردادماه سال جاری و در جهت خلاف شعار با واردات قاچاق گونه پارچه رومبلی موافقت کرده بود، سرانجام به اشتباه خود پی برده و این مصوبه را باطل کرد.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مرصاد قربان نژاد، ابتدای سال جاری به مانند هرساله مقام معظم رهبری بر اساس شرایط موجود در کشور، سال 1400 را سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی نام گذاری کردند.

درحالی که احساس می شد با این نام گذاری شاهد فصل جدیدی از حمایت در بخش تولید را شاهد باشیم، اما تصمیمی عجیب از سوی کمیسیون اصل 90 در مردادماه صنعت نساجی را شوکه کرد.

ماجرا ازاین قرار است که برخی از واردکنندگان پارچه های رومبلی به دلیل عدم اجازه ترخیص کالا های خود از گمرک، شکایتی در کمیسیون اصل 90 ثبت کردند.

نکته عجیب ماجرا این جا بود که کمیسیون اصل 90 بدون بررسی دقیق مدارک و مستندات رأی به واردات پارچه های رومبلی به کشور داده بود.

این در حالی بود که تمامی مدارک حکایت از بالندگی این صنعت در کشور داشت.

صنعت پارچه رومبلی کشور بر اساس اطلاعات اعلام شده توسط وزارت صمت میزان تولید پارچه رومبلی در سال 99 بیش از 29 میلیون مترمربع بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام شجاعانه مجلس در بازگشت از تخطی خود / کمیسیون اصل 90 اشتباه خود را پذیرفت

اقدام شجاعانه مجلس در بازگشت از تخطی خود / کمیسیون اصل 90 اشتباه خود را پذیرفت