مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 11:302021-10-23اقتصادي

موزه جهرم آماده بهره برداری است


رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان جهرم گفت: پس از سال ها انتظار، بالاخره یک اتفاق خوب تاریخی که شایسته ی مردم جهرم بود رقم خورد و با همت این اداره و همراهی جمعی از دوستداران میراث تاریخی، - موزه ی اشیاء تاریخی و مردم شناسی جهرم آماده ی افتتاح شده است.

علی لطفی پور در گفت و گو با ایسنا افزود: موزه اشیاء تاریخی و مردم شناسی شهر جهرم در محیطی به وسعت 1700 متر مربع احداث شده که از این میزان، 850 متر مربع زیربنا و مابقی حیاط موزه است.

وی بیان کرد: ساختمان موزه بیش از نیم قرن قدمت دارد و از نخستین ساختمان های مدرن شهر جهرم به شمار می رود که با سنگ و حیاط مرکزی ساخته شده و با جغرافیای شهر جهرم تناسب دارد.

این مقام مسئول گفت: این موزه از بخش های مختلفی چون اشیاء پیش از تاریخ، فسیل ها و سنگواره های کشف شده در جهرم، بخش اسناد تاریخی جهرم، نقشه های تاریخی، اشیاء به جا مانده از انقلاب اسلامی و شهدا، خاندان آیت اللهی، موزه مردم شناسی و بازسازی مشاغل کهن جهرم چون مسگری، شیشه گری، رنگرزی، قالی بافی، چینی بندزنی، عطاری، حصیربافی سنتی و مطبخ های قدیم جهرمی تشکیل شده است.

رییس میراث فرهنگی شهرستان جهرم گفت: در حیاط مرکزی این موزه نیز سنگ های تاریخی شامل سنگ قبرها، سنگ های تقسیم آب، شیر سنگی، پله ها، رخ بام های کهن و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه جهرم آماده بهره برداری است

موزه جهرم آماده بهره برداری است