مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 11:252021-10-23اقتصادي

استرداد 1500میلیارد تومان از منابع صادرکنندگان با سیاست جدید دولت


رییس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق تهران گفت: با حذف شرط رفع تعهد ارزی از شروط استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان، سالانه یک هزار 500 میلیارد تومان از منابع صادرکنندگان مسترد خواهد شد.

- به نقل از اتاق بازرگانی تهران، محمد لاهوتی، با اشاره به اینکه تجارت خارجی کشور در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، روند مطلوبی را آغاز کرده است، اظهار کرد: امیدواریم تراز تجاری تا پایان سال مثبت شود و افزایش حجم صادرات تا پایان سال ادامه پیدا کند.

رییس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران با بیان اینکه ارزش مراودات تجاری ایران در 6 ماهه نخست سال جاری به 45 میلیارد دلار رسیده است، ادامه داد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 47 درصد رشد داشته است؛ به نحوی که صادرات با ثبت رقم تقریبی 22 میلیارد دلار از لحاظ وزنی 30 درصد و از لحاظ ارزش 61 درصد رشد داشته است.

روند رشد صادرات از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و اگر با همین روند پیش برود، صادرات تا پایان سال، رکوردهای قابل توجهی را به ثبت خواهد رساند.

لاهوتی به ترتیب، چین، عراق، ترکیه، امارات و افغانستان را به عنوان پنج مقصد عمده صادرات ایران معرفی کرد و گفت: امارات پیش از این در جایگاه دوم مقاصد صادراتی ایران قرار داشت که اکنون جایگاه این کشور دچار تنزل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرداد 1500میلیارد تومان از منابع صادرکنندگان با سیاست جدید دولت

استرداد 1500میلیارد تومان از منابع صادرکنندگان با سیاست جدید دولت