مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 11:002021-10-23اقتصادي

مسکن نیمی از هزینه های خانوارها را می بلعد!


وزیر کار می گوید مسکن 30 تا 60 درصد هزینه های خانواده ها را می بلعد تا آنجا که حتی تامین آن از توان افراد عادی و قشر کارمند هم خارج است ولی با تهیه مسکن می توان نیمی از هزینه های اقتصادی خانواده ها را مرتفع کرد.

- وزیر کار می گوید مسکن 30 تا 60 درصد هزینه های خانواده ها را می بلعد تا آنجا که حتی تامین آن از توان افراد عادی و قشر کارمند هم خارج است ولی با تهیه مسکن می توان نیمی از هزینه های اقتصادی خانواده ها را مرتفع کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تأمین مسکن مناسب برای اقشار کم درآمد به ویژه محروم و آسیب پذیر حقی قانونی است و قانون اساسی ایران در اصل 31 داشتن مسکن متناسب را حق هر فرد و خانواده ایرانی دانسته که بر اساس آن دولت موظف به حمایت از اقشار کم درآمد است.

علاوه بر اصل 31 قانون اساسی، ماده 25 اعلامیه جهانی حقوق بشر نیز تأمین مسکن مناسب را پیش نیاز زندگی شایسته برشمرده است.

ساخت چهار میلیون خانه ظرف مدت چهار سال یکی از وعده های انتخاباتی ابراهیم رییسی - رییس دولت سیزدهم بود که به موازات تصویب طرح جهش تولید مسکن در مجلس و تبدیل آن به قانون در مرداد ماه امسال و تایید آن در شورای نگهبان از سوی دولت لازم الاجرا شد.

به موجب این قانون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شده با همکاری وزارت راه و شهرسازی متناسب با منابع در اختیار صندوق ملی مسکن ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکن نیمی از هزینه های خانوارها را می بلعد!

مسکن نیمی از هزینه های خانوارها را می بلعد!