مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 08:402021-10-23پزشكي

تشخیص خودکار و سریع کرونا در چند دقیقه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از مدیکال اکسپرس، استاندارد طلایی فعلی برای تشخیص کووید-19 یک سواب بینی است که به دنبال آن واکنش زنجیره ای پلیمراز رونویسی معکوس انجام می شود، - محققان کره ای موفق به ابداع روشی شدند که می تواند با اسکن ریه، در عرض چند دقیقه به طور خودکار و سریع ویروس کرونا را تشخیص دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از مدیکال اکسپرس، استاندارد طلایی فعلی برای تشخیص کووید-19 یک سواب بینی است که به دنبال آن واکنش زنجیره ای پلیمراز رونویسی معکوس انجام می شود، اما چنین آزمایش هایی زمان بر هستند و نتایج آن روز ها طول می کشد.

این امر زمان حیاتی را در درمان و پیشگیری از بیماری تلف می کند.

اخیرا دانشمندان کره ای چارچوبی رایانه ای ایجاد کرده اند که می تواند به سرعت و با دقت سی تی اسکن قفسه سینه را برای تشخیص کووید-19 در چند دقیقه تفسیر کند که به طور بالقوه نحوه مقابله با این بیماری را تغییر می دهد.

در مدت کمی بیش از 18 ماه، ویروس کرونای جدید (سارس-کوو-2) بیش از 18 میلیون نفر را مبتلا کرده و باعث مرگ بیش از 690 هزار نفر شده است.

استاندارد فعلی برای تشخیص از طریق واکنش زنجیره ای پلیمراز رونویسی معکوس به دلیل حساسیت کم، نرخ بالای مثبت کاذب و زمان طولانی آزمایش محدود اس؛ این امر شناسایی سریع بیماران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص خودکار و سریع کرونا در چند دقیقه

تشخیص خودکار و سریع کرونا در چند دقیقه