مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 08:202021-10-23اجتماعي

کشاورزان، هرس درختان را بعد از فصل سرما انجام دهند


معاون فنی اداره جهادکشاورزی طارم گفت: کشاورزان بهتر است برای تغذیه درختان از کودهایی مانند پتاس و فسفر که باعث مقاومت درختان در برابر سرما می شود، - ایسنا/زنجان معاون فنی اداره جهادکشاورزی طارم گفت: کشاورزان بهتر است برای تغذیه درختان از کودهایی مانند پتاس و فسفر که باعث مقاومت درختان در برابر سرما می شود، استفاده کنند.

فرهاد اکبری در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با خسارت سرما به باغات در طارم با بیان اینکه در حال حاضر شرایط دمایی در این شهرستان خسارت زا نیست، اظهار کرد: اگر هواشناسی پیش بینی کند که دمای زیر صفر خواهیم داشت، کشاورزان با انجام اقداماتی می توانند از خسارت سرما و یخ زدگی در منطقه جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزان حتماً باید هرس درختان را به تعویق بیاندازند، افزود: کشاورزان برای جلوگیری از ایجاد خسارت براثر سرما باید هرس درختان، خصوصا هرس باردهی را در اواخر فصل زمستان، پس از سپری شدن فصل سرما انجام دهند.

این مسئول تصریح کرد: کشاورزان بهتر است برای تغذیه درختان از کودهایی مانند پتاس، فسفر، کلسیم که باعث مقاومت درختان در برابر سرما می شود، استفاده کنند و مصرف آن ها را در برنامه تغدیه گیاهان قرار دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان، هرس درختان را بعد از فصل سرما انجام دهند

کشاورزان، هرس درختان را بعد از فصل سرما انجام دهند