مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 06:552021-10-23اقتصادي

ایران واردکننده گاز می شود!


سناریو های جبرانی برای تولید گاز طراحی شده است که اگر اجرایی نشود تا چند سال آینده به واردکننده گاز تبدیل خواهیم شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، محسن خجسته مهر گفت: تا امروز حدود 80 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش بالادست پارس جنوبی انجام شده است و با احتساب فاز 11 و تکمیل فاز های 13، 14 و 22-24 حدود 7.

5 میلیارد دلار به سرمایه گذاری در منطقه عسلویه افزوده می شود و بدین ترتیب توسعه اولیه میدان گازی پارس جنوبی به اتمام می رسد.

وی با تأکید به اینکه نفت و گاز جزو انفال محسوب می شوند، بنابراین باید دارایی زیرزمینی کشور را به حداکثر ثروت روزمینی تبدیل کنیم ، افزود: دولت به عنوان امانت دار حکومت اسلامی باید بهترین شیوه تولید را که همان تولید صیانتی است، به کار گیرد و با استفاده از فناوری های جدید در بخش پایین دستی ذخایر زیرزمینی را به حداکثر ارزش افزوده تبدیل کند و در این مسیر نیروی انسانی توانمند و باانگیزه به ما بسیار کمک می کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تصریح به اینکه باید اهتمام ویژه ای به توسعه منطقه پارس جنوبی داشته باشیم ، اضافه کرد: هرگونه اشکالی که در فرآیند توسعه و تولید به وجود بیاید، مستقیماً به درآمد کشور آسیب وارد می کند، از سوی دیگر بازگشت سرمایه در طرح های بالادستی میدان گازی پارس جنوبی در کمتر از یک سال م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران واردکننده گاز می شود!

ایران واردکننده گاز می شود!