مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 06:302021-10-23پزشكي

آیا واریانتی کاملا واکسن گریز پیدا می شود؟


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به گردش همزمان واریانت ها و خطر ایجاد نوترکیب ویروس ها، گفت: ایجاد نوترکیب در ویروس ها به صورت تصادفی رخ می دهد و اصلا قابل پیش بینی نیست و زمانی که واریانت های مختلفی در جهان شیوع پیدا می کنند .

- ایسنا/خوزستان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به گردش همزمان واریانت ها و خطر ایجاد نوترکیب ویروس ها، گفت: ایجاد نوترکیب در ویروس ها به صورت تصادفی رخ می دهد و اصلا قابل پیش بینی نیست و زمانی که واریانت های مختلفی در جهان شیوع پیدا می کنند احتمال تولید نوترکیب وجود دارد.

دکتر آذرخش آذران در گفت وگو با ایسنا، در خصوص وقوع واریانت های متفاوت، اظهار کرد: با گذشت زمان، ژنوم همه ویروس ها از جمله کووید - 19 دچار تغییراتی می شود که به این تغییرات، جهش یا موتاسیون گفته می شود؛ به گونه های مختلفی که بر اثر موتاسیون تولید می شوند واریانت گفته می شود.

وی افزود: وقوع موتاسیون در هر ناحیه از ژنوم، می تواند تاثیر مثبت یا منفی بر توانایی ویروس برای همانندسازی ویروس داشته باشد.

البته برخی مواقع موتاسیون ها هیچ تاثیری در این زمینه ندارند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: موتاسیون ها و تولید واریانت های جدید در ویروس ها قابل انتظار هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا واریانتی کاملا واکسن گریز پیدا می شود؟

آیا واریانتی کاملا واکسن گریز پیدا می شود؟