مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 05:102021-10-23اقتصادي

افزایش ورودی پرونده به محاکم بخاطر نبود نظم در بخش معاملات


سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان گفت: نبود نظم در بخش معاملات موجب افزایش تعداد ورودی پرونده به محاکم می شود.

-  بهادر اسدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج ضمن تاکید بر ترویج ثبت رسمی معاملات املاک، اظهار کرد: عادی و قولنامه ای انجام می شود.

  اسدی افزود: بنگاه های معاملات املاک نقش بسزایی در نقل و انتقال اراضی و املاک تجاری و مسکونی دارند و اکثریت قریب به اتفاق عقود نزد مشاورین املاک صورت می پذیرد، فلذا هرگونه ایراد و عدم آگاهی نسبت به قانون و یا سوء استفاده از این موقعیت می تواند صدمات جبران ناپذیری به اصل اعتماد، صحت و الزام قراردادها وارد نماید.

  وی گفت: متاسفانه افزایش بی رویه اعطای مجوز بدون ضوابط و صلاحیت سنجی کافی، ضعف قوانین و ناآگاهی های عمومی و بعضاً ساختارهای آسیب زای دولتی و عدم مقابله با سودجویان و .

موجبات تضییع حقوق مردم و افزایش اختلافات و بالتبع ورودی پرونده های دادگستری را بدنبال داشته است.

 اسدی اضافه کرد: برنامه ترویج ثبت رسمی معاملات  املاک در سال جاری به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان ابلاغ و درصدد ترویج ثبت رسمی معاملات و ساماندهی مشاورین املاک است و در همین راستا شیوه نامه ای با 18 هدف لازم الحصول  مشخص شده که می بایست با هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ورودی پرونده به محاکم بخاطر نبود نظم در بخش معاملات

افزایش ورودی پرونده به محاکم بخاطر نبود نظم در بخش معاملات