مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 04:002021-10-23پزشكي

اجرای واکسیناسیون سرخک، سرخجه و اوریون از 8 آبان در سیستان و بلوچستان


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: جهت پیشگیری از بیماری سرخک، سرخجه و اوریون، عملیات واکسیناسیون تکمیلی از 8 لغایت 20 آبان ماه در استان سیستان و بلوچستان اجرا می شود.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: جهت پیشگیری از بیماری سرخک، سرخجه و اوریون، عملیات واکسیناسیون تکمیلی از 8 لغایت 20 آبان ماه در استان سیستان و بلوچستان اجرا می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- دکتر سید مهدی طباطبایی افزود: ایمن سازی یکی از شناخته شده ترین و موثرترین روش های پیشگیری از بیماری های دوران کودکی است، واکسیناسیون طبق نظر سازمان جهانی بهداشت بعد از تامین آب آشامیدنی سالم از اولویت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

وی با اشاره به این موضوع که خوشبختانه دستاوردهای بسیار خوبی در زمینه کنترل بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن در طی دهه های گذشته حاصل شده است، افزود: در طی سالهای گذشته همه ساله بخش عمده موارد سرخک کشور در استان و بلوچستان رخ داده است که پراکندگی جمعیت، حاشیه نشینی، پایین بودن نسبی سطح آگاهی خانواده ها و ریسک مواجهه بالا به دلیل تردد اتباع بیگانه در این استان از عواملی است که باید با جدیت بیشتری واکسیناسیون سرخک را در این منطقه اجرایی نماییم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای واکسیناسیون سرخک، سرخجه و اوریون از 8 آبان در سیستان و بلوچستان

اجرای واکسیناسیون سرخک، سرخجه و اوریون از 8 آبان در سیستان و بلوچستان