مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 00:552021-10-22دانش

راز میدان مغناطیسی غول های یخی منظومه شمسی چیست؟


محققان موسسه علوم کارنگی و دانشگاه شیکاگو در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند لایه ای از یخ داغ و رسانای الکتریکی می تواند در ایجاد میدان های مغناطیسی سیارات غول پیکر یخی مانند اورانوس و نپتون نقش داشته باشد.

- محققان "موسسه علوم کارنگی" و "دانشگاه شیکاگو" در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند لایه ای از یخ داغ و رسانای الکتریکی می تواند در ایجاد میدان های مغناطیسی سیارات غول پیکر یخی مانند اورانوس و نپتون نقش داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اس تی دی، این محققان آمریکایی در یافته اخیر خود نشان داده اند که چگونه دو سیاره اورانوس و نپتون میدان مغناطیسی خود را حفظ می کنند.

همانطور که همه دانش آموزان در مدرسه یاد می گیرند، مولکول های آب از دو اتم هیدروژن و یک اتم اکسیژن (H20) تشکیل شده است و زمانی که شرایط محیطی که آب در آن وجود دارد، تغییر می کند، ساختار و خواص این مولکول ها نیز تحت تاثیر قرار می گیرند.

ما می توانیم این فرایند را در زندگی روزمره و هنگامی که آب مایع توسط جوشاندن به بخار یا با منجمد کردن به یخ تبدیل می شود نیز مشاهده کنیم.

مولکول هایی که یخ معمولی را تشکیل می دهند و ممکن است آن را در لیوان نوشیدنی خود نیز مشاهده کنید، در یک شبکه کریستالی چیده شده اند که توسط پیوندهای هیدروژنی بین اتم های هیدروژن و اکسیژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز میدان مغناطیسی غول های یخی منظومه شمسی چیست؟

راز میدان مغناطیسی غول های یخی منظومه شمسی چیست؟