مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 20:352021-10-22سياسي

عمل به دستورالعمل آیین نامه انقلاب اسلامی


امید آنکه کارگزاران و مسئولان کشورمان با اجرا کردن دیگر دستورات و توصیه های امیرالمؤمنین علی علیه السلام، بتوانند تراز و عیار نظام جمهوری اسلامی ایران را به نظام علوی نزدیک تر کنند.

- خبرگزاری فارس؛ یادداشت ـ مهدی فضائلی: نهج البلاغه نه تمام، بلکه برگزیده ای از گفته ها، نامه ها و نوشته های حکیمانه امیرالمومنین(ع) است که مرحوم  سید رضی در اواخر قرن چهارم هجری قمری آنها را جمع آوری کرد.

این کتاب شریف، که پس از قرآن مهمترین اثر نزد مسلمانان محسوب می شود و برخی آن را اخ القرآن نامیده اند در سه قسمت خطبه ها، نامه ها و کلمات قصار دسته بندی شده است.

امام خمینی(ره) در پیامی به کنگره هزاره نهج البلاغه در سال 60، پس از بیان اوصافی از امام علی(ع) در باره نهج البلاغه چنین می فرمایند:  .

پس او بحق عبدالله است و پرورش یافته عبدالله اعظم است.

و اما کتاب نهج البلاغه که نازله روح اوست برای تعلیم و تربیت ما خفتگان در بستر منیت و در حجاب خود و خودخواهی خود معجونی است برای شفا و مرهمی است برای دردهای فردی و اجتماعی.

》 حضرت آیت الله خامنه ای نیز در باره نهج البلاغه نکات متعددی بیان کرده اند از جمله اینکه، 《 نهج البلاغه کتاب تدوین شده ی انقلاب اسلامی است و آیین نامه ی این انقلاب می توان به حسابش آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمل به دستورالعمل آیین نامه انقلاب اسلامی

عمل به دستورالعمل آیین نامه انقلاب اسلامی