مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 19:352021-10-22اقتصادي

مرکز جهاد آبرسانی در استان ها راه اندازی می شود


مرکز جهاد آبرسانی در قالب شورای متشکل از متخصصان و نخبگان در مناطق مختلف کشور راه اندازی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی اکبر محرابیان شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: این استان متوسط بارش 317 میلیمتری داشته که در سال زراعی گذشته این میزان بارش به 250 میلیمتر رسید.

وی منابع داخلی آب استان را یک میلیارد و 183 میلیمتر مکعب اعم از آب های سطحی و زیرزمینی اعلام کرد و گفت: با احتساب آب رودخانه ارس و سایر منابع در مجموع در این استان دو میلیارد و 400 میلیون متر مکعب آب در دسترس وجود دارد که باید در تأمین شرب، صنعت، کشاورزی و فضای سبز از این میزان منابع آبی استفاده شود.

وزیر نیرو هدر رفت 450 میلیون متر مکعب آب را در این استان یادآور شد و تصریح کرد: با تکمیل و افتتاح سدهای در حال احداث و سایر منابع تلاش بر این است تا از هدر رفت منابع آب جلوگیری شود.

محرابیان به رکود طرح ها و پروژه های آب و برق در دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: از پاییز امسال تا بهار سال آینده با اختصاص یک هزار و 900 میلیارد تومان قرار شد طرح های آب و برق در استان اردبیل افتتاح و راه اندازی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: 300 میلیارد تومان در بخش برق و 600 میلیارد تومان نیز در حوزه آب و فاضلاب به استان اختصاص می یابد تا طرح ها به سرانجام برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز جهاد آبرسانی در استان ها راه اندازی می شود

مرکز جهاد آبرسانی در استان ها راه اندازی می شود