مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 17:202021-10-22بين الملل

بلینکن: انتخابات آینده در نیکاراگوئه اعتبار ندارد


وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای با مداخله مجدد در امور داخلی کشوری مستقل در آمریکای لاتین مدعی شد که رییس جمهور نیکاراگوئه در صدد برگزاری انتخاباتی ساختگی است.

- به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، دانیل اورتگا رییس جمهور نیکاراگوئه را متهم کرد که در حال آماده سازی یک انتخابات فرمایشی در ماه آینده و تلاش برای ایجاد سلسله خودکامه در میان موج بازداشت ها در آستانه رای گیری هفتم نوامبر در این کشور است.

بلینکن با اشاره به اینکه نیکاراگوئه 20 سال پیش با پیوستن به منشور دموکراتیک بین آمریکایی به دموکراسی متعهد شده است، در بیانیه ای مدعی شد: رییس جمهور اورتگا و معاون وی موریو با تدارک دیدن یک انتخابات ساختگی و بدون اعتبار، با ساکت کردن و دستگیری مخالفان و در نهایت با تلاش برای ایجاد یک سلسله اقتدارگرا که در برابر مردم نیکاراگوئه پاسخگو نیست، به این تعهد عمل نکردند.

وی همچنین ضمن یادآوری تحریم ها و ممنوعیت روادید اعمال شده توسط آمریکا بر تعدادی از متحدان و اعضای خانواده اورتگا، گفت: ایالات متحده به همکاری با شرکای خود در منطقه و در سراسر جهان ادامه می دهد تا کسانی را که از اقدامات ضد دموکراتیک اورتگا و موریو حمایت می کنند، پاسخگو کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلینکن: انتخابات آینده در نیکاراگوئه اعتبار ندارد

بلینکن: انتخابات آینده در نیکاراگوئه اعتبار ندارد