مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 12:202021-10-22سياسي

مساجد باید در محلات استقرار خود اثرگذار امور فرهنگی و دینی باشند


امام جمعه موقت بجنورد با تاکید بر نقش اثرگذار مساجد در محلات در امور فرهنگی و دینی گفت: مسجد فعال و در تراز واقعی خود می تواند باعث تحول فرهنگی، - ، حجت الاسلام سید مرتضی موسوی جاجرمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی این شهر برگزار شد با اشاره به سالروز بنا شدن مسجد قبا توسط پیامبر گرامی اسلامی اظهار کرد: این مسجد در زمان پیامبر به عنوان مرکزی جامع برای رفع تمامی امور مردم بود و مساجد نیز در جامعه باید چنین کارکردی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مسجد و امام جماعت باید به بررسی مشکلات و نیازهای هر منطقه رسیدگی کنند، خاطرنشان کرد: مسجد به عنوان مرکزی جامع برای امور فرهنگی، دینی، اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی است که بایستی در منطقه و محله استقرار خود اثرگذار باشد.

امام جمعه موقت بجنورد جامعه هدف مساجد را نه تنها نمازگزاران بلکه تمام مردم ساکن در محله دانست و گفت: مسجد فعال و در تراز واقعی خود می تواند باعث تحول فرهنگی، دینی و مذهبی شود.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت حاج آقا مصطفی خمینی یادآور شد: این شهادت برای انقلاب جرقه ای بود تا با برگزاری مراسم های مختلف در کشور روح تازه ای در کالبد انقلابی گری مردم دمیده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مساجد باید در محلات استقرار خود اثرگذار امور فرهنگی و دینی باشند

مساجد باید در محلات استقرار خود اثرگذار امور فرهنگی و دینی باشند