مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 10:152021-10-22سياسي

وزیر علوم: علم و عقل دو بال دانایی است/ علم باید برای جامعه ثروت آفرین باشد


وزیر علوم، علم و عقل را دو بال دانایی انسان دانست و گفت: از خداوند علمی بخواهید که از طریق آن بتوانید برای خود و جامعه ثروت آفرین باشید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در اختتامیه گردهمایی رتبه های برتر آزمون سراسری(در گروه آزمایشی ریاضی) که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و با عنوان آینده روشن برگزار شد، از نخبگان خواست به معنای واقعی به دنبال دانایی باشند و افزود: دانایی شامل دو فاکتور اصلی عالم بودن و عاقل بودن است؛ علم به معنای دانش و آگاهی و عقل، به معنای پیشگیری است یعنی به گونه ای برنامه ریزی کنیم که حتی الامکان در زندگی دچار چالش نشویم.

وی گفت: علم از طریق دانشگاه و دانشمندان اما عقل، از طریق تجربه به دست می آید و با توجه به اینکه امکان تجربه همه امور برای انسان وجود ندارد، می بایست نسبت به استفاده از تجارب دیگران توجه ویژه داشته باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تجربه را مرز مشترک علم و عقل دانست و تصریح کرد: راه عاقل شدن کم هزینه، استفاده از تجربیات دیگران از طریق مطالعه آثار و زندگی آن ها است؛ در واقع ما هنگام مطالعه، تجربیات نویسنده را در وجود خود نهادینه می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر علوم: علم و عقل دو بال دانایی است/ علم باید برای جامعه ثروت آفرین باشد

وزیر علوم: علم و عقل دو بال دانایی است/ علم باید برای جامعه ثروت آفرین باشد