مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 09:352021-10-22بين الملل

پکن: آمریکا درباره تایوان پیام اشتباه ارسال نکند


سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا مبنی بر دفاع از تایوان در صورت درگیری نظامی با پکن، گفت که واشنگتن باید از ارسال پیام اشتباه در این زمینه خودداری کند.

- به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین امروز جمعه از آمریکا خواست تا از ارسال هرگونه سیگنال اشتباه به طرفداران جدایی طلبی در تایوان خودداری کند.

وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری روزانه خود در پکن در همین رابطه اعلام کرد که چین در مورد منافع اصلی خود جایگاهی برای امتیاز دادن قائل نیست.

اظهارات فوق در پی آن بیان شد که کمی پیشتر جو بایدن رییس جمهور آمریکا طی اظهاراتی مداخله جویانه اعلام کرد که آمریکا برای دفاع از تایوان اقدام خواهد کرد و تعهدی برای دفاع از این جزیره که چین آن را قلمروی خود می داند، دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا به دفاع از تایوان خواهد پرداخت یا خیر، گفت: بله، ما برای انجام این کار متهعد هستیم.

بایدن در ادامه و با اشاره به قدرت نظامی واشنگتن، گفت: چین، روسیه و بقیه دنیا می دانند که ما قوی ترین قدرت نظامی در تاریخ جهان هستیم.

وی ادامه داد: آنچه شما باید نگران آن باشید این است که آیا آنها تصمیم دارند به فعالیت هایی بپردازند که آنها را در موقعیتی قرار دهد که ممکن است مرتکب اشتباهی جدی شوند یا خیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن: آمریکا درباره تایوان پیام اشتباه ارسال نکند

پکن: آمریکا درباره تایوان پیام اشتباه ارسال نکند