مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 06:402021-10-22پزشكي

با لکنت زبان کودکان چه کنیم؟


یک پزشک متخصص کودکان، سن شایع لکنت زبان را 2 تا 5 سالگی دانست و گفت: لکنت زبانی که بیش از 6 ماه طول بکشد، لکنتی که در بزرگسالی به وجود بیاید و لکنتی که عملکرد تحصیلی، - ایسنا/اصفهان یک پزشک متخصص کودکان، سن شایع لکنت زبان را 2 تا 5 سالگی دانست و گفت: لکنت زبانی که بیش از 6 ماه طول بکشد، لکنتی که در بزرگسالی به وجود بیاید و لکنتی که عملکرد تحصیلی، شغلی و اجتماعی فرد را مختل کرده باشد نیاز به مراجعه به پزشک و بررسی بیشتر دارد.

سعیده مهین پرور در گفت و گو با ایسنا به مناسبت 30 مهرماه، روز جهانی توجه به لکنت زبان، اظهار کرد: لکنت زبان اختلالی است که بر روی صحبت کردن یا روانی کلام تاثیر می گذارد و عبارت است از وقفه یا گیر، تکرار کلمه یا بخشی از کلام، کشیده شدن بیش از اندازه برخی اصوات، انقباض در عضلات لب، زبان یا تارهای صوتی و ترس از بیان برخی کلمات که فرد در بیان آن مشکل دارد، در این صورت با روان بودن گفتار مواجه نیستیم.

وی با بیان اینکه لکنت زبان معمولا در هر سنی ایجاد می شود، اما به طور معمول در سنین 2 تا 5 سالگی بروز می کند، گفت: در کودکان 6 تا 7 ساله با شروع مدرسه به دلیل شرایط هیجانی و اضطرابی لکنت زبان بیشتر هم می شود.

این پزشک متخصص افزود: برخی از انواع لکنت که در کودکان زیر 5 سال و به ویژه پسران دیده می شود معمولا با گسترش مهارت های کلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با لکنت زبان کودکان چه کنیم؟

با لکنت زبان کودکان چه کنیم؟