مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 11:452021-10-21سياسي

احیای سفال فرسفج در دستور کار است


مشاور گردشگری مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه احیای سفال شهر فرسفج در اولویت برنامه های توسعه اشتغال قرار دارد گفت: - محمدجواد فتحی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان اظهار کرد: بناهایی که در فهرست ثبت جهانی قرار می گیرند به عنوان مهمترین مقصد برای گردشگران حرفه ای در دنیا انتخاب می شوند که رشد گردشگران به ویژه گردشگری خارجی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به حضور ارزیابان یونسکو در کاروانسرای فرسفج به منظور ثبت جهانی گفت: اشتیاق جامعه محلی در ثبت یک اثر و بررسی پرونده های ثبت جهانی مورد اهمیت است.

مشاور گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: مردم شهر فرسفج و منطقه قلقل رود بسیار علاقه مند به کاروانسرای شاه عباسی فرسفج و مشتاق ثبت جهانی شدن این بنا هستند.

وی نوع مرمت و بازسازی کاروانسرا را در ثبت جهانی آن حائز اهمیت دانست و افزود: این مهم در کاروانسرای فرسفج به نحوی عالی توسط استادکاران، مهندسین و مشاوران در حوزه میراث فرهنگی انجام شده است.

فتحی حفظ حریم ها، دید و منظر کاروانسرا را مولفه مهم دیگر در ثبت جهانی این اثر خواند و تاکید کرد: کاروانسرای شاه عباسی فرسفج در این بخش یکی از نوادر است، محدوده حریم کاروانسرا حفظ و آزادسازی شده و هیچ گونه مزاحمت منظر و بصری در اینج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای سفال فرسفج در دستور کار است

احیای سفال فرسفج در دستور کار است