مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 10:002021-10-21دانش

اعلام مجدد نگرانی علوم پزشکی اهواز از هرس نشدن کنوکارپوس ها


رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به بروز حملات تنفسی خوزستانی ها پس از نخستین بارندگی پاییز، گفت: با وجود اعلام هرس 73 درصدی درختان کنوکارپوس توسط شهرداری اهواز اما بررسی های میدانی ما چیزی دیگری را نشان می دهد.

- ایسنا/خوزستان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به بروز حملات تنفسی خوزستانی ها پس از نخستین بارندگی پاییز، گفت: با وجود اعلام هرس 73 درصدی درختان کنوکارپوس توسط شهرداری اهواز اما بررسی های میدانی ما چیزی دیگری را نشان می دهد.

دکتر فرهاد ابول نژادیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشت گیاه کنوکارپوس از سال 90 در خوزستان آغاز شده است؛ گرده افشانی گیاه کنوکارپوس در اردیبهشت ماه و آبان ماه رخ می دهد اما گرده افشانی فصل پاییز، آلرژی زایی بیشتری دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: گرده این گیاه همراه ذرات ریز آلاینده های نفتی در زمان نخستین بارندگی پاییز موجب بروز حملات تنفسی می شود که در این خصوص از طریق شورای سلامت استان خوزستان کاهش فعالیت فلرهای نفتی در اطراف اهواز را پیگیری کرده ایم باید با وارد کردن فشار بر مجموعه نفت، گازسوزی فلرها کمتر شود که این کار در حال انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با ابراز نگرانی بابت بروز حملات تنفسی در پی نخستین بارندگی پاییز، گفت: بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام مجدد نگرانی علوم پزشکی اهواز از هرس نشدن کنوکارپوس ها

اعلام مجدد نگرانی علوم پزشکی اهواز از هرس نشدن کنوکارپوس ها