مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 09:202021-10-21اقتصادي

سوددهی بخش های صنعت با واسطه گری مالی تفاوت فاحش دارند


تولید باید اقتصادی باشد، اما در حال حاضر شاهد تفاوت فاحش نرخ های بازدهی بین صنعت و بخش های واسطه گری مالی هستیم.

- به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، غلامحسین شافعی با اشاره به مشکلات حوزه تولید گفت: فشارهای مختلفی از حوزه های متعدد تصمیم گیری به بخش تولید وارد می شود؛ این فشارها سبب شده که تولید رقابتی نباشد و سرمایه در گردش تولیدکنندگان با محدودیت های جدی مواجه شود.

رییس پارلمان بخش خصوصی درباره تبعات تصمیم های دولت ها گفت: آنچه مورد تاکید بخش خصوصی است اینکه پایه اصلی اقتصاد کشور، تولید است.

برای همین جلوگیری از تصمیمات غیرکارشناسی و بدون مشورت با اهل فن و بخش خصوصی ممانعت از تصمیمات خلق الساعه و یک شبه و تسهیل در امور تولید در راستای کاهش هزینه های مبادله از راهکارهایی است که بخش خصوصی انتظار دارد در این دولت مورد توجه قرار گیرد.

شافعی تصریح کرد: صنعتی شدن زیربنای تحریکات توسعه ای در هر کشوری است؛ باید از صنعت و تولید ایرانی همپای رشد و توسعه تکنولوژی در جهان حمایت شود، وگرنه قدرت رقابتی کشور در محصولات به شدت کاهش می یابد.

رییس اتاق ایران گفت: بخش خصوصی باید از ظرفیت های موجود برای معرفی فرصت ها و ظرفیت های خود استفاده کند و نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی یکی از همین ظرفیت هاست که کارآفری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوددهی بخش های صنعت با واسطه گری مالی تفاوت فاحش دارند

سوددهی بخش های صنعت با واسطه گری مالی تفاوت فاحش دارند