مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 14:352021-10-20پزشكي

افزایش شیوع پوکی استخوان و بروز شکستگی ناشی از آن در گیلان


معاون علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت اصلاح سبک زندگی برای پیشگیری از بروز پوکی استخوان، گفت: شیوع استئوپروز و بروز شکستگی ناشی از آن در کشور و گیلان رو به افزایش است.

- ایسنا/گیلان معاون علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت اصلاح سبک زندگی برای پیشگیری از بروز پوکی استخوان، گفت: شیوع استئوپروز و بروز شکستگی ناشی از آن در کشور و گیلان رو به افزایش است.

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه با افزایش جمعیت افراد مسن در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران و به ویژه استان گیلان، شیوع استئوپروز و بروز شکستگی ناشی از آن رو به افزایش است اظهار کرد: شعار امسال روز جهانی پوکی استخوان(20 اکتبر) با توجه به اهمیت تشخیص زودهنگام در پیشگیری از عوارض این بیماری همانند سال گذشته مهار پوکی استخوان با تشخیص به موقع است.

وی افزود: مطالعات نشان می دهد از هر سه زن بالای 50 سال، یک نفر و از هر پنج مرد بالای 50 سال یک نفر، شکستگی ناشی از پوکی استخوان را تجربه می کند که همین امر با تحمیل هزینه های بالایی بر جامعه و افراد باعث ایجاد چالش در سلامت عمومی می شود؛ به ویژه اینکه اکثر بیماران مبتلا به پوکی استخوان تحت درمان قرار نمی گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش شیوع پوکی استخوان و بروز شکستگی ناشی از آن در گیلان

افزایش شیوع پوکی استخوان و بروز شکستگی ناشی از آن در گیلان