مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 11:102021-10-20سياسي

ضرورت تغییر نظام های غذایی در جهان


طبق گزارش چهل و نهمین نشست کمیته جهانی امنیت جهانی غذا، وضعیت امنیت غذایی و تغذیه در جهان نگران کننده بوده ومیزان گرسنگان در سال 2020 حدود 720 میلیون تا 811میلیون نفر برآورد شده است.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رسول زارع نماینده ایران در سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) با بیان این مطلب گفت: بر اساس این گزارش، تعداد گرسنگان جهان در سال 2020 حدود 161 میلیون نفر بیشتر از سال 2019 بوده است.

وی اظهار داشت: برآورد می شود در سال 2030 حدود 660 میلیون نفر گرسنه در جهان وجود داشته باشد که بخشی از آن ناشی از پاندمی کووید 19 خواهد بود.

زارع تصریح کرد: در این دور از نشست کمیته جهانی امنیت جهانی غذا بر لزوم تغییر نظام های غذایی تاکید شد.

وی گفت: این کمیته همچنین خواستار رویکرد سیستماتیک و جامع نگر برای تغییر نظام های غذا شد و کشورها را تشویق کرد نظام غذایی ملی خود را با روشی منسجم و به صورت مقتضی و مطابق با شرایط ملی و ظرفیت های خود تغییر دهند.

بر پایه این گزارش، چهل و نهمین نشست کمیته جهانی امنیت جهانی غذا به صورت مجازی و با عنوان ایجاد تحول در امنیت غذایی و تغذیه با حضور نمایندگان 122 کشور از جمله ایران، هشت وزیر، هشت معاون وزیر، 9 کشور غیر عضو، 16 ارگان وابسته به سازمان ملل متحد نمایندگان و جوامع مدنی و دو سازمان بین المللی تحقیقات کشاورزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تغییر نظام های غذایی در جهان

ضرورت تغییر نظام های غذایی در جهان