مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 10:252021-10-20پزشكي

تشریح عملکرد سازمان انتقال خون و اعلام کاهش ذخایر خونی


سخنگوی سازمان انتقال خون ضمن تشریح عملکرد انتقال خون و اعلام کاهش ذخایر خونی ، از مردم دعوت دعوت کرد در مراکز اهدای خون حضور پیدا کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بشیر حاجی بیگی با تاکید بر مطلب فوق افزود: سازمان انتقال خون ایران به عنوان تنها نهاد مسئول در ایران موظف است که نیاز بیماران به خون و فرآورده های آن نظیر گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما را در بیش از 970 بیمارستان و مرکز درمانی در کل کشور تأمین کند.

وی ادامه داد: رشد تخت های بیمارستانی در کلان شهرها بخصوص در تهران، مشهد، شیراز و اصفهان و احداث بیمارستان های جدید در کلان شهرها و گسترش فضای بیمارستانی و بالا بودن استانداردهای بهداشتی درمانی در بخش های دولتی و خصوصی باعث افزایش نیاز به خون و فرآورده های آن شده است به طوری که در کلانشهر تهران بیش از 160 بیمارستان و مرکز درمانی وجود دارد و بیش از 25 درصد از خون و فرآورده های اهدایی مردم در کشور، در کلانشهر تهران مصرف می شود و این در حالی است که فقط 16 درصد از خون اهدایی مردم در استان تهران اهدا می شود.

بشیر حاجی بیگی با اشاره به اینکه گسترش روز افزون اعمال جراحی تخصصی و فوق تخصصی و پیوند اعضا و گسترش مراکز خون و انکولوژی در سراسر کشور، باعث افزایش روز افزون مصرف خون و فرآورده های آن شده است، خاطرنشان کرد: فقط در انتقال خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح عملکرد سازمان انتقال خون و اعلام کاهش ذخایر خونی

تشریح عملکرد سازمان انتقال خون و اعلام کاهش ذخایر خونی