مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 10:102021-10-20سياسي

بررسی نقش علمی شیعه در برنامه تلویزیونی زاویه


در سیزدهمین قسمت از فصل شانزدهم برنامه زاویه، حجت الاسلام محمد تقی سبحانی به گفتگو درباره موضوع «نقش علمی شیعه و مسائل ما» می پردازد.

- ، سیزدهمین قسمت از فصل شانزدهم برنامه زاویه، به موضوع نقش علمی شیعه و مسائل ما اختصاص دارد.

عطاءالله بیگدلی مجری برنامه در این قسمت به دنبال انتشار و رونمایی از دوره 17جلدی آثار کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی، با حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی درباره نقش علمی شیعه و مسائل ما گفت وگو خواهد کرد.

کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی که در سال 1397 برپا شد، با طرح بحث از علم و نقش شیعه در پیدایش علوم اسلامی و طبیعی، بنا داشت که به دنبال وحدت و یکپارچگی امت اسلامی و تعارف و شناخت متقابل گروه ها و فرق اسلامی از یکدیگر باشد.

بحث از نقش علمی شیعه البته می توانست امتداد نزاع های مدرن و اثبات فرقه ای مقابل سایر فرق باشد اما حتی نامگذاری این کنگره، یعنی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی نشان می دهد ایفای نقش شیعه در علوم اسلامی مد نظر است، علومی که متعلق به امت واحده اسلامی است.

غیر از اینکه بررسی های تاریخی و پژوهش سوابق هرگز از اهمیت خالی نیست و موجب خودآگاهی است؛ جهت گیری های علمی اگر با دقت نظر و توجه به وضع و مسائل ما همراه شود، می تواند مؤثر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی نقش علمی شیعه در برنامه تلویزیونی زاویه

بررسی نقش علمی شیعه در برنامه تلویزیونی زاویه