مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 09:402021-10-20بين الملل

انگلیس تحقیقات جنایات نظامیانش در عراق را مختومه اعلام کرد


وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که پرونده های اتهامات مرتبط با جنایات نظامیان این کشور در عراق، بدون هرگونه محکومیت و پیگرد قانونی متهمان، به طور کامل بسته شده است.

- به نقل از فرانس پرس، بن والاس وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که تحقیقات مستقل درباره بیش از یک هزار و 200 مورد شکایت علیه نظامیان انگلیسی متهم به ارتکاب جنایت جنگی در عراق بین سالهای 2003 تا 2009 بدون هر گونه پیگرد قانونی پایان یافته است.

والاس در همین زمینه در نامه ای به پارلمان انگلیس اعلام کرد که نهاد مسئول تحقیقات مستقل که از جولای 2017 تاکنون یک هزار و 291 مورد اتهام را دریافت کرده است، به طور رسمی به کارش پایان داد.

وی افزود که اگرچه تعداد 178 اتهام از طریق 55 ساز و کار جداگانه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت، در نهایت هیچ نظامی تحت پیگرد قرار نگرفته است.

والاس با اشاره به چالش بزرگ در اعتبار اتهامات نظامیان انگلیس، همچنین ادامه داد که پنج نفر از آنها در سال 2019 به دادسرا معرفی شدند اما هیچ اتهامی علیه آنها مطرح نشد.

وزیر دفاع انگلیس همچنین گفت که در برخی موارد، تحقیقات انجام شده توسط دژبانی ارتش در شرایط دشوار در میدان جنگ منجر به به دست آوردن همه شواهد مورد نیاز نشده است، به این معنی که ممکن است فرصت هایی برای محاکمه افراد مسئول ارتکاب جنایات از دست رفته باشد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگلیس تحقیقات جنایات نظامیانش در عراق را مختومه اعلام کرد

انگلیس تحقیقات جنایات نظامیانش در عراق را مختومه اعلام کرد