مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 09:152021-10-20اقتصادي

بحران کرونا و افزایش انتشار آلاینده های بخش ساختمان


بر اساس گزارش جدید اتحادیه جهانی ساختمان سازمان ملل متحد پیامدهای اقتصادی بیماری همه گیر کووید 19 باعث شده انتشار دی اکسیدکربن(CO2) از ساختمان ها در سال 2020 به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

- ایسنا/خراسان رضوی بر اساس گزارش جدید اتحادیه جهانی ساختمان سازمان ملل متحد پیامدهای اقتصادی بیماری همه گیر کووید 19 باعث شده انتشار دی اکسیدکربن(CO2) از ساختمان ها در سال 2020 به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

با این حال هزینه های بازیابی همه گیری و روش های دوستدار آب وهوا که به کربن زدایی بخش ساختمان و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در آینده کمک می کند را به اندازه کافی در اولویت قرار نداده است.

به نقل از ارث، دهه های اخیر شاهد رشد زیادی در بخش ساختمان ها بودیم که باعث افزایش قابل توجهی در انتشار گازهای گلخانه ای شد.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد این بخش 37 درصد از انتشار CO2 مربوط به انرژی را در سال 2020 به خود اختصاص داده است.

در حالی که میزان انتشار گازهای گلخانه ای در سال 2020 با کاهش 10 درصدی نسبت به سال 2015 مواجه بود اما کارشناسان مدعی شدند که این کاهش موقتی بوده و با خانه نشینی های کرونایی، کندی اقتصاد و کاهش فعالیت های ساختمانی مرتبط بوده و متاسفانه در سال 2021 با کاهش محدودیت ها این میزان انتشار افزایش مجدد داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران کرونا و افزایش انتشار آلاینده های بخش ساختمان

بحران کرونا و افزایش انتشار آلاینده های بخش ساختمان