مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 08:502021-10-20سياسي

حریت و آزادی مسأله اصیل ایرانیان/ «بنیاد» آرمان شهر، جامعه مهدوی است


عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام: آرمان شهر، مهم ترین محل ظهور و بروز ارزش های بنیادین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه همت پژوهشکده شهید صدر، هفدهمین نشست تخصصی همایش ملی انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده با موضوع انقلاب اسلامی و مسئله آرمان شهر با ارائه عطاالله بیگدلی عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام و دبیری علمی محمدصادق حاجی پور پژوهشگر پژوهشکده شهید صدر، دوشنبه 26 مهرماه برگزار شد.

در ادامه، گزارشی از مطالب ارائه شده توسط عطاالله بیگدلی در این نشست را می خوانید: آیا ما ایرانیان واقعاً به جهانی دیگرگون از جهان معاصر می اندیشیم؟ فوکو، آن گاه که انقلاب ایران را دید، چنین پنداشت که ما ایرانیان رؤیایی در سر داریم.

اما آیا ما ایرانیان واقعاً به جهانی دیگرگون از جهان معاصر می اندیشیم؟ با معانی جدیدی پیوند خورده ایم و می خواهیم ساختارهای جهان مدرن را تغییر دهیم؟ ما به تمدنی دیگر می اندیشیم؟ تمایز و تفاوت ما با جهان غرب چیست؟ این تفاوت در چه سطح و تا چه عمقی است؟ و آیا ایرانیان امروز امکان نظری و سپس عملی برای خیال کردن و به تصویرآوردن و البته ساختن و تحقق عینی چنان آرمان شهری را دارند؟ نبرد چهار آرمان شهر ایرانیان پس از انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی فرصتی بود برای امکان متفاوت بودن.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حریت و آزادی مسأله اصیل ایرانیان/ «بنیاد» آرمان شهر، جامعه مهدوی است

حریت و آزادی مسأله اصیل ایرانیان/ «بنیاد» آرمان شهر، جامعه مهدوی است