مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 08:252021-10-20سياسي

چه خبر از مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله؟


ناظر ارشد مرمت گنبد شیخ لطف الله درباره آخرین تصمیماتی که در کمیته فنی میراث فرهنگی اصفهان برای مرمت این گنبد ارزشمند گرفته شده توضیحاتی را بیان کرد.

- ایسنا/اصفهان ناظر ارشد مرمت گنبد شیخ لطف الله درباره آخرین تصمیماتی که در کمیته فنی میراث فرهنگی اصفهان برای مرمت این گنبد ارزشمند گرفته شده توضیحاتی را بیان کرد.

بیست و یکم شهریورماه سال جاری، استاد رحمت الله رضایت بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت؛ معمار و مرمتگر پیشکسوتی که فعالیت های مهمی چون اتصال بازار رنگرزها در خیابان حکیم، بازسازی سردر کوشک، سردر و ورودی موزه علامه مجلسی، مرمت تالار تیموری، طاق های شبستان ضلع شمال شرقی امامزاده اسماعیل، مصلای شاه عبدالعظیم حسنی در شهر ری و شبکه بندی دور حیاط مسجد جامع اصفهان را در کارنامه خود داشت و از سال 1398 نیز همراه با پسران خود بر روی پروژه مرمت گنبد شیخ لطف الله کار می کرد.

دو روز پس از درگذشت این استاد پیشکسوت که حضور او دلیل موجه ترک تشریفات برای سپردن مرمت گنبد به فرزندانش به شمار می رفت، خبرگزاری ایلنا از فریبا خطابخش، مدیر پایگاه میراث جهانی نقش جهان درباره وضعیت مرمت گنبد شیخ لطف الله پس از رحمت الله رضایت سؤال پرسید و او با اشاره به آنکه در حال حاضر استادکاران به نام دیگری نیز در اصفهان هستند که بتوانند ادامه روند مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه خبر از مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله؟

چه خبر از مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله؟