مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 07:352021-10-20پزشكي

به شایعات کاهش اثر بخشی واکسن در ذخیره سازی خون بند ناف اعتماد نکنید


یک متخصص زنان، زایمان و نازایی در همدان گفت: کاهش اثر بخشی ذخیره سازی خون بند ناف بر اثر واکسیناسیون مادران باردار مستند علمی ندارد.

- ایسنا/همدان یک متخصص زنان، زایمان و نازایی در همدان گفت: کاهش اثر بخشی ذخیره سازی خون بند ناف بر اثر واکسیناسیون مادران باردار مستند علمی ندارد.

دکتر صغری ربیعی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: کرونا ویروس نزدیک به دو سال است که به صورت پاندمی شده و در مورد اثر بخشی یا عدم اثر بخشی مطالعات گسترده نیاز است، بنابراین شهروندان نباید به شایعات در مورد کاهش اثربخشی ذخیره سازی بر اثر واکسیناسیون اعتماد کنند، چراکه هیچ یک از این بیانات مستند علمی ندارد.

وی با بیان اینکه کیفیت ذخیره سازی بند ناف از طریق زایمان سزارین و طبیعی تفاوتی ندارد، تصریح کرد: ذخیره سازی خون بند ناف در هر دو حالت زایمان طبیعی و سزارین امکان پذیر بوده و هر مادر باردار قبل از اقدام به زایمان باید اقدامات اولیه برای این امر را انجام دهد.

وی افزود: در صورتیکه مادر باردار تمایل به ذخیره سازی خون بند ناف نوزاد خود داشته باشد، می تواند به واحد ذخیره سازی بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی مراجعه و ثبت نام کند.

دکتر ربیعی تصریح کرد: درصورتیکه مادر باردار برای ذخیره سازی خون بند ناف اقدام کرده باشد وسایل و تجهیزات لازم را هنگام زایمان به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به شایعات کاهش اثر بخشی واکسن در ذخیره سازی خون بند ناف اعتماد نکنید

به شایعات کاهش اثر بخشی واکسن در ذخیره سازی خون بند ناف اعتماد نکنید