مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 05:352021-10-20اقتصادي

معلولین تا چه میزان از حقوق شهروندی بهره مند می شوند؟


تصمیم گرفتیم یک روز مانند یک معلول در جامعه زندگی کنیم، سعی کنیم مانند یک نابینا از خیابان گذر کنیم، یا مانند یک معلول ناشنوا خرید کنیم یا همچون یک معلول حرکتی برای انجام امور ضروری و روزمره به بانک ها و سایر ادارات مراجعه کنیم اما از این حجم از عدم مناسب .

- ایسنا/قم تصمیم گرفتیم یک روز مانند یک معلول در جامعه زندگی کنیم، سعی کنیم مانند یک نابینا از خیابان گذر کنیم، یا مانند یک معلول ناشنوا خرید کنیم یا همچون یک معلول حرکتی برای انجام امور ضروری و روزمره به بانک ها و سایر ادارات مراجعه کنیم اما از این حجم از عدم مناسب سازی در شهر برای جامعه معلولین شگفت زده شدیم.

گویی در اعمال سیاست های ساخت و ساز شهری، وجود معلولین به عنوان قشری از مردم به دست فراموشی سپرده شده است، چرا که خبری از امکانات مناسب برای این قشر برای انجام حتی ساده ترین امور نیست.

در این راستا به گفت و گو با یکی از روشندلان پرداختیم.

مسعود باقری در گفت و گو با ایسنا ضمن گلایه از وضعیت اشتغال معلولین، بیان کرد: علی رغم تصویب لایحه ی حمایت از جامعه معلولین در مجلس شورای اسلامی که بر مبنای آن تمام ارگان های دولتی و خصوصی باید 3 درصد از میزان استخدام را بدون برگزاری آزمون به جامعه معلولین اختصاص دهند، اما در استان قم این موضوع رعایت نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معلولین تا چه میزان از حقوق شهروندی بهره مند می شوند؟

معلولین تا چه میزان از حقوق شهروندی بهره مند می شوند؟