مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 04:002021-10-20بين الملل

نگرانی گروسی از پیامدهای پیمان آکوس


رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد پس از امضای پیمان آکوس میان آمریکا، استرالیا و انگلیس، سایر کشورها نیز الگوی استرالیا را دنبال خواهند کرد و به دنبال ساخت زیردریایی های اتمی خواهند بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از گاردین ، مدیر کل سازمان انرژی اتمی اعلام کرد یک تیم ویژه برای بررسی پیامدهای ایمنی و قانونی پیمان آکوس به استرالیا اعزام کرده است.

گروسی افزود: ما باید به توافق ویژه ای برسیم تا اطمینان یابیم هرچه آن ها (استرالیا) از نظر تکنولوژی یا مواد دریافت می کنند تحت پادمان های آژانس اتمی باشد.

باید یک تواق خاص با آژانس اتمی وجود داشته باشد.

حال ما باید بسیار دقیق باشیم و همه جزییات را بررسی کنیم و این خود یک پروسه بسیار سخت و زمان بر می باشد.

مدیر کل آژانس اتمی همچنین اعلام کرد اکنون کشورها می توانند از استرالیا الگو بگیرند و به دنبال ساخت زیردریایی های اتمی خود باشند که این امر نگرانی ها از اشاعه سلاح هسته ای و نقض قوانین را افزایش می دهد.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا 25 شهریور ماه در یک ویدئو کنفرانس از کاخ سفید با نخست وزیران انگلیس و استرالیا از مشارکت و همکاری امنیتی نظامی جدید موسوم به آکوس (AUKUS) میان سه کشور خبر داد و گفت این مشارکت در مورد سرمایه گذاری بر روی بزرگترین منبع قدرت ما ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی گروسی از پیامدهای پیمان آکوس

نگرانی گروسی از پیامدهای پیمان آکوس