مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 19:552021-10-19بين الملل

بلینکن: حل بحران یمن اولویت سیاست خارجی ماست


آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن ادعا کرد حل و فصل درگیری ها در یمن همچنان اولویت اصلی سیاست خارجی آمریکا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز با هانس گراندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن دیدار کرد.

بر اساس این بیانیه، وزیر خارجه آمریکا در این دیدار در مورد تلاش ها برای تعامل با تمام طرف ها بدون پیش شرط و دستیابی به آتش بس، رسیدگی به اولویت های فوری انسانی، از سرگیری روند سیاسی در یمن و اطمینان از پاسخگویی در مورد نقض حقوق بشر و پایمال کردن حقوق افراد گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن همچنین از همکاری برای رسیدن به راه حلی جامع و پایدار برای پایان دادن به درگیری ها در یمن که هدفی مشترک است و کمک به یمنی ها استقبال کرد.

بر پایه این بیانیه، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که حل و فصل درگیری ها در یمن همچنان اولویت اصلی سیاست خارجی آمریکا است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به یمن را آغاز کرد، اما در حدود 6 سال گذش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلینکن: حل بحران یمن اولویت سیاست خارجی ماست

بلینکن: حل بحران یمن اولویت سیاست خارجی ماست