مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 16:502021-10-19اقتصادي

شگفت زدگی از سرعت واکسیناسیون در ایران به روایت آمار و یک تامل!


سرعت واکسیناسیون در ایران، غربی ها را کاملا شگفت زده کرده است ؛ وزیر بهداشت در حالی چنین جملاتی را مطرح می کند که نیم نگاهی به آمار های واکسیناسیون، روایت متفاوتی نشان می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، از بیست و یکمین روز بهمن ماه 1399 که برنامه ملی واکسیناسیون علیه کووید 19 در کشورمان آغاز شد تا به امروز، 253 روز می گذرد و در این بازه، فراز و فرود های زیادی را تجربه کرده ایم؛ از پشت سر گذاشتن موج سهمگین چهارم شیوع بیماری در کشورمان در فروردین امسال تا موج مرگبار پنجم که هنوز پس لرزه هایش ادامه دارد و پایان نیافته است.

درباره محدوده زمانی بزرگی، قریب به 8.

5 ماه سخن می گوییم که در ابتدای آن سرعت واکسیناسیون به شدت کند بود تا جایی که در 65 روز ابتدایی تنها کمی بیش از 462 هزار دوز واکسن تزریق شد (میانگین روزانه 7100 دوز)، بعد کمی شتاب گرفت و به میانگین تزریق روزانه 100 هزار و در ادامه، 200 هزار دوز واکسن در روز رسید و در ادامه دچار سکته ای محسوس گردید و حتی تا آستانه توقف پیش رفت.

احتمالا نیاز به مرور نباشد که کمبود واکسن و تاخیر های پیاپی در واردات آن و همچنین بدعهدی کشور های تولیدکننده، چه بر سر روند واکسیناسیون در کشورمان آورد و بعد در ادامه مسیر و با تغییر دولت، چه گشایشی در روند واردات این محصول مهم رقم خورد، اما مرور این پیشینه، مقدمه ای ضرور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شگفت زدگی از سرعت واکسیناسیون در ایران به روایت آمار و یک تامل!

شگفت زدگی از سرعت واکسیناسیون در ایران به روایت آمار و یک تامل!