مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 11:502021-10-19اقتصادي

سهم ناچیز کرمان از انرژی خورشیدی/ خسارت 100 هزار میلیاردی خاموشی ها به صنایع استان


سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: استان کرمان از ظرفیت های عظیمی در حوزه انرژی خورشیدی برخوردار است اما تاکنون از این نوع انرژی به خوبی استفاده نشده و مجموع استفاده از این نوع انرژی در استان به 100 مگاوات نمی رسد.

- دکتر حسین مهرابی ظهر امروز 27 مهرماه در جلسه مربوط به انرژی خورشیدی در استانداری کرمان اظهار کرد: استان کرمان از ظرفیت های عظیمی در حوزه انرژی خورشیدی برخوردار است اما تاکنون از این نوع انرژی به خوبی استفاده نشده و مجموع استفاده از این نوع انرژی در استان به 100 مگاوات نمی رسد.

وی با اشاره به اینکه در تابستان گذشته 100 هزار میلیارد تومان خسارت خاموشی های برق به صنایع استان کرمان، افزود: این در حالی است که می توان با استفاده از انرژی خورشیدی تامین برق استان را تا حد زیادی انجام داد.

ضمن اینکه این اراده در استان ایجاد شده که از ظرفیت انرژی خورشیدی در استان بهره برداری شود.

مهرابی تصریح کرد: اراضی خشک شده زیادی در شمال استان کرمان وجود دارد که می شود از این اراضی برای احداث نیروگاه خورشیدی استفاده کرد و باید مالکان زمین های کشاورزی خشک شده را تشویق به مشارکت در طرح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدمهدی طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: استفاده از انرژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم ناچیز کرمان از انرژی خورشیدی/ خسارت 100 هزار میلیاردی خاموشی ها به صنایع استان

سهم ناچیز کرمان از انرژی خورشیدی/ خسارت 100 هزار میلیاردی خاموشی ها به صنایع استان