مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 11:202021-10-19بين الملل

10 سال پس از قذافی؛ آرامش به لیبی بازمی گردد؟


ده سال پس از پایان رژیم معمر قذافی، لیبی یک دهه جنگ و هرج و مرج را گذرانده و اکنون این سوال مطرح است آیا بالاخره این کشور عربی روی ثبات و آرامش را خواهد دید؟ - ده سال پس از پایان رژیم معمر قذافی، لیبی یک دهه جنگ و هرج و مرج را گذرانده و اکنون این سوال مطرح است آیا بالاخره این کشور عربیروی ثبات و آرامش را خواهد دید؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه کانادایی لو دووار در تحلیلی از شرایط کنونی لیبی در دهمین سالگرد مرگ معمر قذافی، دیکتاتور این کشور به قلم فابین دگلیز آورده است : بهارعربی مقدمه زمستانی طولانی در لیبی بود، در جایی که صلح شکننده ای یک سال پس از امضای آتش بس بین دولت وفاق ملی و نیروهای ارتش ملی لیبی به ریاست خلیفه حفتر حاکم است.

از سال 2011 و با پایان 42 سال رژیم ترور، فرانسه، انگلستان و ایالات متحده، به همراه روسیه و ترکیه به منظور حفظ نفوذ سیاسی و اقتصادی خود به درگیری های منطقه ای بدون هیچ برنامه مشخصی برای بازسازی این کشور، دامن زده اند.

سقوط قذافی ناشی از این ایده ساده لوحانه بود که لیبیایی ها از ظرفیت سیاسی برای سازماندهی خود برای ایجاد مرحله گذار برخوردار هستند.

اما ده سال بعد، بیش از هر چیز این تصور وجود دارد که باید یک رییس جمهور قوی که نحوه انحصار منابع، مهار خشونت و مجبور کردن جنگجویان به صلح را بداند، روی کار بیاید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 سال پس از قذافی؛ آرامش به لیبی بازمی گردد؟

10 سال پس از قذافی؛ آرامش به لیبی بازمی گردد؟