مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 09:552021-10-19پزشكي

قرص برنج جان 14 همدانی را گرفت


مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: آمار تلفات مسمومیت با قرص برنج در شش ماه نخست امسال 14 نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6 نفر افزایش داشته است.

- دکتر ارتین کمالی بیان کرد: قرص برنج ماده ای با ساختار شیمیایی فسفید آلومینیوم است که برای از بین بردن شته داخل برنج استفاده می شود، اما به دلیل خطرات ناشی از این ماده و مرگ های ناشی از آن، استفاده از این ماده توصیه نمی شود.

وی افزود: آنچه هم اکنون در داروخانه ها به عنوان قرص برنج وجود دارد قرص های سیر فشرده است و به عنوان آفت کش برنج مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان قرص برنج فسفید آلومینیوم به رنگ طوسی مایل به خاکی و اندازه به نسبت بزرگی دارد که حتی مصرف نصف آن، در مجاورت اسید معده گاز بسیار سمی به نام فسفین ایجاد می کند که این گاز تنفس سلولی را در بدن مختل کرده و به مرگ فرد می انجامد.

کمالی با بیان اینکه سال گذشته 26 نفر بر اثر مسمومیت با این قرص جان خود را از دست دادند به خانواده ها توصیه کرد: داروها، شوینده ها و سموم را به هیچ عنوان از ظرف اصلی آن خارج نکنند به ویژه ریختن این مواد در ظرف مربوط به خوراکی مثل آبمیوه بسیار خطر آفرین است.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرص برنج جان 14 همدانی را گرفت

قرص برنج جان 14 همدانی را گرفت