مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 09:252021-10-19پزشكي

تزریق واکسن کرونا در زنجان به بیش ازیک میلیون دز رسید


رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: تاکنون در استان یک میلیون و 59 هزار و 893 دز واکسن کرونا تزریق شده است.

- پرویز قزلباش با بیان اینکه زنجان با برنامه ریزی مناسب، همکاری و اقبال مردم جزو استان هایی است که بیشترین تزریق واکسن در کشور را داشته  است، اظهار کرد: تعداد واکسن های تزریق شده در استان یک میلیون و 59 هزار و 893 دز بوده و به بیش از یک میلیون دز رسیده است.

قزلباش در مورد تزریق دز سوم واکسن کووید -19 گفت: دز سوم واکسن برای دو گروه کادر بهداشت و درمان و افراد دارای بیماری زمینه ای و پرخطر تزریق خواهد شد که برای کادر بهداشت و درمان از 10 روز پیش آغاز شده و برای بیماران پرخطر نیز انجام خواهد شد.

  رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: بیش از 83 درصد مردم استان دز اول را دریافت کرده اند و حدوداً 50 درصد نیز هر دو دوز واکسن را دریافت کردند.

وی تزریق واکسن کووید -19 برای افراد بالای 60 سال را بیش از 91 درصد عنوان کرد و گفت: افراد بالای 18 سال 47 درصد و بالای 12 سال نیز 43 درصد هر دو دز را در استان دریافت کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید به اینکه واکسیناسیون، میزان ابتلا، بستری و مرگ را کاهش می دهد ولی هیچ وقت نمی تواند این سه عامل را به صفر برساند، گفت: رعایت پروتکل ها در کنار واکسیناسیون امر مهمی است و باید در کنار واکسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تزریق واکسن کرونا در زنجان به بیش ازیک میلیون دز رسید

تزریق واکسن کرونا در زنجان به بیش ازیک میلیون دز رسید