مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 06:152021-10-19اقتصادي

مجموع واکسن کرونای وارداتی از 111 میلیون دوز فراتر رفت


با واردات شصت و نهمین محموله واکسن به کشورمان، مجموع واکسن وارداتی کووید19 از 111 میلیون دوز فراتر رفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، صبح امروز محموله ای از واکسن از مبدا چین به کشورمان رسید که شامل 6 میلیون دوز واکسن سینوفارم بود؛ پنجمین محموله وارداتی واکسن در این حجم که به واسطه جمعیت هلال احمر کشورمان وارد شده و با احتساب آن، مجموع واکسن وارداتی کشورمان به 111 میلیون و 248 هزار و 606 دوز رسید.

این در حالی است که سهم سینوفارم از این واردات بالغ بر 89 درصد است و دیگر واکسن های وارداتی تقریبا ده درصد واردات واکسن به کشورمان را شامل می شوند.

این مهم زمانی بهتر خودنمایی می کند که بدانیم تقریبا 100 میلیون دوز از مجموع واکسن های وارد شده، سینوفارم بوده و سهم دیگر واکسن های وارداتی تنها کمی بیش از 11 میلیون دوز است.

نکته قابل تامل آنجاست که اگر واکسن های تولید کشورمان یعنی کووایران برکت یا حتی پاستوکووک -که اخیرا مقادیری از آن تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان شده- را هم در نظر بگیریم، باز هم سینوفارم سهمی نزدیک به 85 درصد در واکسن های تحویلی به وزارت بهداشت خواهد داشت که چشمگیر است.

از جمله نکات دیگری که در واردات واکسن مشهود است، شتاب گرفتن واردات است، به گونه که در ماه جاری (مهرماه 1400) و تا به امروز، نزدیک به 51 میلیون دوز واکسن وارد کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجموع واکسن کرونای وارداتی از 111 میلیون دوز فراتر رفت

مجموع واکسن کرونای وارداتی از 111 میلیون دوز فراتر رفت