مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 05:502021-10-19اقتصادي

راهکار باغداران زنجان برای مقابله با خشکسالی


مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: توسعه باغات پسته جایگزین مناسبی برای کشت جالیزی و سایر باغات در شرایط فعلی است.

- ایسنا/زنجان مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: توسعه باغات پسته جایگزین مناسبی برای کشت جالیزی و سایر باغات در شرایط فعلی است.

مظفر یوسفی پور در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه با بروز خشکسال های پیاپی و کاهش بارندگی طی چند سال گذشته باید به دنبال ارتقا بهره وری در حوزه کشاورزی باشیم، اظهار کرد: کشاورز وابسته به زمین است و از طریق کشت امرار معاش می کند؛ ولی در شرایط فعلی نمی توان امیدی به کسب سود از کشاورزی داشت و برای برون رفت از این شرایط، نیاز به جایگزینی محصولاتی داریم تا با کمترین مقدار مصرف آب، آورده خوبی برای کشاورز و باغدار در پی داشته باشد.

وی به برنامه های تدارک دیده شده برای مقابله با شرایط کم آبی اشاره کرد و افزود: به نظر کارشناسان در برخی مناطق استان زنجان به ویژه شهرستان ماه نشان جایگزینی باغات محصول پسته به جای سایر باغات و محصولات جالیزی که مصرف آب بالایی دارد، در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه توسعه بی رویه کشت محصولاتی همچون پسته نیز ممکن است تبعات خوبی نداشته باشد، تصریح کرد: آهنگ توسعه در این خصوص نباید سرعت بالایی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار باغداران زنجان برای مقابله با خشکسالی

راهکار باغداران زنجان برای مقابله با خشکسالی