مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 21:552021-10-18پزشكي

تغییر فرهنگ تغذیه از «سیراب شیردان» و «کلّه پاچه»


فرهنگ تغذیه تغییر کرده و سبک زندگی به سمت زندگی صنعتی با غذاهای ساده و آسان پخت رفته که باعث می شود غذاهای قدیمی تر به حاشیه بروند.

برای مثال «سیراب شیردان» غذای بسیار متداولی بوده و بسیار مصرف می شده، - فرهنگ تغذیه تغییر کرده و سبک زندگی به سمت زندگی صنعتی با غذاهای ساده و آسان پخت رفته که باعث می شود غذاهای قدیمی تر به حاشیه بروند.

برای مثال سیراب شیردان غذای بسیار متداولی بوده و بسیار مصرف می شده، اما اگر اکنون از خیلی از مردم سوال بشود، می بینیم مدت زیادی است که از آن مصرف نکرده اند.

البته باید توجه داشت که تعداد زیادی از غذاها مانند کلّه پاچه ، بعضی کباب ها ، دل وجگر و.

به دلیل منافات با سلامتی و یافته های جدید پزشکی که نشان می دهد مصرف آن ها در درازمدت خوب نیست، طرفداران خود را از دست داده اند.

این بخشی از صحبت های بهادر امینی، پژوهشگر خوراک و غذاست که به مناسبت روز جهانی غذا (16 اکتبر برابر با 24 مهرماه) با ایسنا گفت وگو کرده است.

او درباره فرهنگ و سنت مغفول مانده تغذیه ایرانیان می گوید: ایران، این منطقه که امروز مرز‎ سیاسی ایران است و ما در آن زندگی می کنیم، از گذشته تحت تاثیر اقوام زیادی بوده است؛ چه اقوامی که با آن ها تجارت داشته (به دلیل قرارگیری ایران در مسیر راه ابریشم) و چه اقوامی که به صورت مهاجر وارد ایران شده اند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر فرهنگ تغذیه از «سیراب شیردان» و «کلّه پاچه»

تغییر فرهنگ تغذیه از «سیراب شیردان» و «کلّه پاچه»