مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 16:552021-10-18سياسي

فقر استان قزوین در زیرساخت های فرهنگی و هنری


در استان قزوین در بُعد زیرساخت های فرهنگی و هنری از یک فقر رنج می بریم و با وجود ظرفیت های بزرگ فرهنگی از کمترین میزان امکانات برخوردار هستیم.

- هدایت الله جمالی پور در مراسم دوسالانهٔ خوشنویسی ایران که ظهر دوشنبه در حیاط کاخ چهل ستون برگزار شد اظهار کرد: استان قزوین به عنوان یکی از پایگاه های مهم فرهنگ و ادب کشور، ظرفیت بزرگی را در خود جای داده است که پیشینهٔ تاریخی آن به 8 هزار سال باز می گردد.

استاندار قزوین با اشاره به دوره 50 سالهٔ پایتخت بودن و تاریخ سیاسی استان قزوین اذعان کرد: بزرگان زیادی در این شهر و دیار نقش داشته و آثار مهمی در توسعه علمی و فرهنگی کشور داشته اند چنانچه که می توان گفت اصفهان امروز کپی از قزوین دیروز است.

وی قزوین امروز را یک شهر صنعتی یاد کرده و ادامه داد: با توجه به دربرداشتن ظرفیت های متعدد فرهنگی و هنری متأسفانه تاکنون نتوانستیم از این ظرفیت بهره مند شده و با وجود بسترهای فرهنگی نتوانسته ایم پیشرفت داشته باشیم.

این مسئول بیان کرد: استان قزوین با دربرداشتن ظرفیت های تاریخی همچون مدارس 700 ساله توانسته عالمان و شخصیت های بزرگی همچون شیخ بهایی را پرورش دهد.

وی گفت: اسلام نقش بی بدیلی در پرورش هنر ایرانی داشته است و هنر ایرانی اسلامی نیز امروز توانسته به یک ظرفیت بزرگ تبدیل شود اما متأسفانه در حال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقر استان قزوین در زیرساخت های فرهنگی و هنری

فقر استان قزوین در زیرساخت های فرهنگی و هنری