مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 15:302021-10-18سياسي

پاسخ گویی نهج البلاغه به انحرافات توحیدی/ هستی از ذات خدا آغاز می شود


رییس کانون نهج البلاغه شناسی لرستان با تأکید بر اینکه نهج البلاغه پاسخ گوی انحرافات توحیدی است، گفت: خداوند عاری از مکان و برون از زمان است و هستی از ذات او آغاز می شود.

- ایسنا/لرستان رییس کانون نهج البلاغه شناسی لرستان با تأکید بر اینکه نهج البلاغه پاسخ گوی انحرافات توحیدی است، گفت: خداوند عاری از مکان و برون از زمان است و هستی از ذات او آغاز می شود.

حجت الاسلام حسین روزبهانی امروز 26 مهرماه، با اشاره به شرح فرازی از خطبه نخست نهج البلاغه با مضمون فَمَنْ وَصَفَ اللَّهَ سُبْحَانَهُ فَقَدْ قَرَنَهُ وَ مَنْ قَرَنَهُ فَقَدْ ثَنَّاهُ وَ مَنْ ثَنَّاهُ فَقَدْ جَزَّأَهُ وَ مَنْ جَزَّأَهُ فَقَدْ جَهِلَهُ وَ مَنْ جَهِلَهُ فَقَدْ أَشَارَ إِلَیْهِ وَ مَنْ أَشَارَ إِلَیْهِ فَقَدْ حَدَّهُ وَ مَنْ حَدَّهُ فَقَدْ عَدَّهُ ، اظهار کرد: گام اول در دین معرفت به خداوند است، چراکه دین به قلم ذات خداوند نوشته است.

وی با اشاره به اینکه ماهیت دین منتهی به عبودیت و جوهر عبادت، اطاعت و شناخت است، افزود: تا زمانی معبود شناخته نشود و تا زمانی نسبت به خداوند علم نداشته باشیم اطاعت معنا ندارد.

روزبهانی با تأکید بر اینکه وقتی انسان به اوج توحید می رسد به وحدانیت خداوند نائل می شود، ادامه داد: زمانی انسان به وحدانیت خداوند برسد نوای توحید را به گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ گویی نهج البلاغه به انحرافات توحیدی/ هستی از ذات خدا آغاز می شود

پاسخ گویی نهج البلاغه به انحرافات توحیدی/ هستی از ذات خدا آغاز می شود