مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 13:552021-10-18سياسي

کاروانسراهای فرسفج و تاج آباد چشم انتظار ارزیابان یونسکو


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: ارزیابان یونسکو طی روز آینده در استان حضور پیدا خواهند کرد و از دو کاروانسرای فرسفج تویسرکان و تاج آباد شهرستان بهار بازدید می کنند.

- کاروانسراهای "فرسفج" و "تاج آباد" چشم انتظار ارزیابان یونسکو ایسنا/همدان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: ارزیابان یونسکو طی روز آینده در استان حضور پیدا خواهند کرد و از دو کاروانسرای "فرسفج" تویسرکان و "تاج آباد" شهرستان بهار بازدید می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیده مریم مختاری موسوی دوشنبه 26 مهرماه در حاشیه بازدید خبرنگاران از کاروانسرای فرسفج تویسرکان با اشاره به اینکه سال 1979 اولین اثر از کشور در فهرست آثار جهانی ثبت شده است، اظهار کرد: این آثار شامل مجموعه زیگورات چغازنبیل، تخت جمشید و مجموعه نقش جهان اصفهان بود و تا سال جاری 26 اثر به کشور ایران تعلق پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با تأیید ارزیابان یونسکو کارونسراهای فرسفج تویسرکان و تاج آباد شهرستان بهار در این فهرست قرار بگیرند، افزود: برخی از آثار به صورت مجموعه ای در فهرست آثار جهانی قرار گرفته اند که مجموعه باغ های ایرانی و مجموعه قنوات ایرانی از این دست هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسراهای فرسفج و تاج آباد چشم انتظار ارزیابان یونسکو

کاروانسراهای فرسفج و تاج آباد چشم انتظار ارزیابان یونسکو